|
Szétszedtem a Simit, és beigazolódni látszik, hogy a Zólyomban a Slovnaft-nál tankolt benzinnel került valami oda nem illő anyag a motoromba, mégpedig oldott állapotban. A benzinszűrőm teljesen tiszta mint a képen is látszik, a légszűrő teljesen normális állapotban van és az út előtt mostam ki.
Indulás előtt is és indulástól számított 177 km-en keresztül a motor kifogástalanul működött, még a 12 %-os emelkedők sem okoztak problémát több mint 150 kg teljes terhelés mellett. (Ez a fogyasztásomon is látszik, 2,98 l/100 km.) A mikor 170 km után tartalékra kellett váltanom, még meg is álltam és megnéztem a gyertyát, ami tökéletes színű volt, és a motor annyira hűvös volt, hogy a gyertyát szabad kézzel tudtam becsavarni. A tankolás után, amikor a saját eddig használt olajamat kevertem be (Valvoline) a benzinbe, a motor 3-4 km után gyengülni kezdett, nem látványosan, hanem fokozatosan lassult, és sík úton kb. 15 km megtétele után le kellett állnom. A motor sütött, olyan meleg volt, de nem szorult meg, hanem csak nehezen pörgött. Vártam fél órát, hogy lehűljön, közben a főtengelyt forgattam kézzel, ami nem fémesen, hanem mintha ragasztóban forogna, úgy szorult. Utána még elvánszorogtam a következő OMV kútig, Besztercebányáig, ahol lehúztam a hengert és megállapítottam, hogy fekete ragacsos belül a motor és a főtengely görgőzése is kikészült. Mai mérésem szerint radiálisan 0,2 mm-t lóg, és használhatatlan. A motort "lapra szereltem" és hívtam a vejemet aki haza hozott kocsival.
Ma amikor szétbontottam a blokkot az egész forgattyúsházban mézszerű fekete trutymót találtam, a váltó része hibátlan.
Holnap kitakarítom a blokkot és egy másik főtengellyel összeszerelem. Ha sikerül, akkor kocsival viszem Kürbitzbe és a feleségemmel együtt csapunk egy "mulatós" hétvégét. A hosszú túrámat kénytelen vagyok jövőre halasztani.
Üdv. Zoli. Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
| |